Friedensszenen: auf den Spuren rebellischer Subjektivität
In: Bildung - Arbeit - Gesellschaft 4
34 Ergebnisse
Sortierung:
In: Bildung - Arbeit - Gesellschaft 4
In: Technik- und Wissenschaftsforschung 3
The future role of teachers in Europe will contribute to raising the awareness of a new expectation of what it means to be a "European Teacher". If there is unity in diversity through national identities, the question remains: what makes a teacher "European"? Answering this unusual question, one encounters several aspects that have strong national traits of what it means to teach in a particular country (e.g. political culture), which still does not enable teachers to easily move their employment from one country to another because of differences in career structure, teacher education, selection and recruitment, etc. However, there are many similarities in general teacher competences that are required throughout Europe and beyond. This paper looks at teacher professionalism from various perspectives, attempts to discern the "Europeanness" in teachers' work and mobility as a goal, and highlights particular policy development areas necessary to stimulate further discussions. The depiction of a European Doctorate in Teacher Education concludes the paper. (DIPF/Orig.)
BASE
In: School-based evaluation: an international perspective., S. 145-166
Der Autor stellt einleitend das Schulsystem Österreichs vor und charakterisiert die Schultypen des Landes. Er verweist auf bildungspolitische Maßnahmen im Hinblick auf eine wirksame Qualitätsentwicklung im österreichischen Schulsystem. Der Verfasser geht in diesem Kontext auf Fragen der Selbstevaluation von Schulen ein und beschreibt dann die Ziele und Aufgaben eines Langzeit-Pilotprojektes im europäischen Maßstab, an dem Österreich mit fünf Schulen teilgenommen hat. Anstelle einer theoretischen Beschreibung der Bemühungen der Teilnehmer auf ihrem Weg zur Selbstevaluation, bietet der Autor fünf Fallstudien an, in denen die betreffenden Schulen ihre im Prozess der Durchführung gesammelten Erfahrungen darstellen. (DIPF/Ba.).
In: Bayerische Schule: das Magazin des BLLV, Band 51, Heft 12, S. 22-24
ISSN: 0171-8495
In: Österreichische Hochschulzeitung: ÖHZ ; Magazin für Wissenschaft und Wirtschaft, Band 42, Heft 7-8
ISSN: 0029-9197
In: Österreichische Hochschulzeitung: ÖHZ ; Magazin für Wissenschaft und Wirtschaft, Band 40, Heft 1-2, S. 25-26
ISSN: 0029-9197
In: Österreichische Hochschulzeitung: ÖHZ ; Magazin für Wissenschaft und Wirtschaft, Band 39, Heft 10, S. 39-40
ISSN: 0029-9197
In: Österreichische Hochschulzeitung: ÖHZ ; Magazin für Wissenschaft und Wirtschaft, Band 36, Heft 11, S. 8-10
ISSN: 0029-9197
In: Arbeiten + lernen - Die Arbeitslehre: a + l ; Arbeit, Beruf, Wirtschaft, Technik in der Unterrichtspraxis, Band 5, Heft 25, S. 90-93
ISSN: 0176-3717
In: Österreichische Hochschulzeitung: ÖHZ ; Magazin für Wissenschaft und Wirtschaft, Band 35, Heft 6, S. 5-8
ISSN: 0029-9197
In: Die deutsche Schule: DDS ; Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis, Band 72, Heft 11, S. 679-685
ISSN: 0012-0731
In: School-Based Evaluation: An International Perspective; Advances in Program Evaluation, S. 145-166